fredag 24 oktober 2014

Vila kan man göra sen.

Att vara sjuk är inte det roligaste som kan hända. Oftast brukar jag gå igenom 2-3 stycken förkylningar på rad innan jag blir frisk igen. Just nu är jag på andra, men den verkar inte riktigt vilja ge sig. Kanske är det för att jag varken har tid eller lust att vila just nu, eller så är den bara snäppet elakare än den förra. Jag skulle dock gissa på den första orsaken. Jag har gått igenom a full week of no resting nu, bättre blir det inte heller nästa vecka. Halloween böjar närma sig och studierna blir mer krävande ju längre vi går mot jul, men no pain no gain! (Inte för attvi har supersvåra uppgifter, men just nu har jag mycket på min tallrik helt enkelt.)

Jag har även bokat en hemresa, lite mer än två veckor blir jag hemma över jul och nyår! Gud vad jag ska gotta mig i familjekvällar med godis, chips och film. Jag ska pussa på min hund så mycket att hon kommer bli less på mig. Jag ska ta mig en vinterritt och jag ska göra snöänglar, snöbollar och bara njuta av vintern hemma!

Men innan roligheterna börjar så måste jag ta tag i lite praktiska saker först. Jag måste bland annat slå om till vinterdäck på bilen, detta blir lite krångligare i.o.m att jag rent måste sätta mina vinterdäck på fälgarn om sommardäcken sitter på. Så nu på måndag, då jag har fyllt på telefonen måste jag ringa några samtal för att få kostandsförslag från de olika företagen. Innan jag kan göra det så måste jag dock se till så att bilbatteriet blir laddat, men det löser sig förhoppningsvis på lördag. Ingen har sagt att det är billigt att ha bil. Någonsin. Men samtidigt är jag glad att jag har den..

Just nu väntar jag på Maya. Vi ska laga pizza och sedan ska vi bege oss till en födelsedagsfest, (visst sa jag no resting?). Vila kan man göra när man är död!

Så till Mayas fråga, Vilket språk skulle du välja om du bara kunde tvärlära dig det, poff så kan man det?
Ja, svårt Maya. Det finns ett par språk jag skulle vilja lära mig, men ett av dom är definitivt Arabiska, det är ett väldigt vackert språk helt enkelt!

Emelie! Vad ser du mest fram emot till jul, och varför?

Puss på er
Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar