fredag 10 oktober 2014

Pest eller kolera

Hej kära läsare. Fredag igen, theresadag igen, don't we just love it?!
Ja, som ni har läst i tidigare inlägg så har veckan dels gått sjukt fort, men jag känner inte heller att vi haft övermycket att göra. Ska jag vara helt ärlig så har veckans litteratur varit både kort och ganska lättläst. Men som Maya nämnde i sitt inlägg igår så finns det även en hel del studiesocialt att göra. Dels är jag med i Rauksex, festmästeriet och just nu spånas det för fullt inför halloween, dels är jag med i kören, som övar på onsdagar, och på söndagar tillbringar jag kvällen med gyckleri! Så jag håller mig sysselsatt med diverse saker :)

Hemma hemma (i lilla Jörn) har snön kommit. Den stannar nog inte särskilt länge, men wow, bor vi i olika länder eller? Här har hösten just brutit ut, temperaturen håller sig kring 10-16 grader.

På tal om kurslitteratur (jag vet att jag hoppar lite i inlägget) så fick jag just ett mess där det stod att jag kan hämta ut boken som vi skulle ha läst till igår. Älskar när lärarna säger till i tid att man behöver en bok... Får läsa ikapp idag då, sen är det bara att börja på nästa veckas litteratur. Gosh, nästa vecka är brutaaaal! Vi  börjar kl 8.15 varje dag förutom tisdag! (På onsdagar är vi dock alltid lediga.) Såatteh, zombieweek here i come!

Haha på tal om deeet, så kommer vi till den fräsiga frågan från Maya!


... zombies everywhere... Vars gömmer du dig?

Jaadu maya, bra fråga ta nästa ;) Nej men jag troor att jag skulle packa in lite förnödigheter i min bil och ta mig ner till skolan och sen in. (passerkort yay, tar mig in i skolan 24/7) Där finns ett par exits, det finns även en kafeteria, ström och internet. Där sänder jag ut ett emergency-facebookinlägg ;) (hehehe), laddar telefonen och proppar ryggan med mat (mest choklad då självklart, it is food i promise!). Skulle zombierna bryta sig in i skolan så tar jag min fulladdade telefon, mina förnödigheter och springer ut i bilen igen. Sen får det helt enkelt bli en roadtrip runt Gotland tills nån räddar mig! :)

Duger det flummiga svaret Maysan? :D

Så, en fråga till Emelie dåååå.
Pest eller kolera. Slicka på en döskalle eller äta maskpaj? ;) Nu tänkter jag på en riktig döskalle, just tagen ur jorden, vs en matpaj, med levande maskar.

Har förresten just börjat smårita på min platta, kör mest speedpaint då jag suger på detaljer, färger osv. (Exempel nedanför)

Puss på er

Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar