torsdag 2 oktober 2014

Parentesdagen

Veckan har flugit förbi ruskigt snabbt (igen) och det är åter min tur!

Jag har precis återvänt från en jättemysig middag med #gruppsex! För att fira vårt (eventuellt) sista grupparbete tillsammans bestämde vi oss för att gå ut och äta, och det blev Ching Chong (vilket jag fortfarande inte kan förstå att de kallar sig, men det är helt legit). De serverar helt otroligt stora portioner, om ni någonsin går dit. Det är gott och portionerna är out of this world.

Som ni kanske har förstått, har vi denna vecka en rätt fri skrivuppgift; vi hade en föreläsning i måndags och resten av veckan har vi för att plugga själva. Jag vet att en klar majoritet av kalkstenssystrarna är klara med sina reflektioner -- jag tänker inte nämna några namn, men  måndag- och tisdagsbarnen  vissa blev ju klara redan måndag kväll -- men jag håller fortfarande på och knopar ihop min text. 958 and still going strong! (Nevermind att den lika gärna skulle kunna heta "Ordbajseri Deluxe 2.0").

Den tunga förkylningen som har vandrat från person till person på campus sen skolstart har slutligen nått mig. Detta är en väldigt mörk dag, notera den gärna i era almanackor.

Nu, till Louise fråga! Har jag hittat något coolt arkeologist fynd någon gång? Helt ärligt så tror jag faktiskt inte det. Jag har gapat åt ömt, havsslipade stenar, hållt snäckor i handen som kan ha kommit från den mörkaste havsbotten, tårögt klappat på tusenåriga pelare, men jag har aldrig hittat något specifikt (till skillnad från Ronja och hennes coola trilobit!), tyvärr.

Så, Theresa! Om du fick åka tillbaka i tiden och prata med vem som helst, känd eller okänd, vem skulle du välja från när? (Och språk spelar ingen roll!)

Innan jag avslutar för veckan, skulle jag bara vilja nämna att VÄRLDENS BÄSTA STORASYSTER FYLLER ÅR IMORGON!!!!! Grattis i förskott, Daniela! DU ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN, JAG ÄLSKAR DIG MEST OCH HA EN SUPERAMAZING FÖDELSEDAG <333

Tack för denna vecka! Autobots, roll out.

Jag och Daniela när vi var små pluttar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar