måndag 6 oktober 2014

Måndagsnatt

Oj oj oj, måndagen gick fort och jag höll på att glömma skriva dagens inlägg...

Veckan har inte vart den mest innehållsrika eftersom jag och Elfrida lyckades skriva klart våra uppsatser redan i måndagskväll/natt... bts, sjukt nöjd över det. För det det så fick jag en hel veckas ledighet..
Jag har åter igen vart nere på stranden lite och letat fossiler... Låter tradigt, jag vet.. Men det är faktiskt riktigt roligt!
Var en sväng i lördags till Högklint och kollade in utsikten, det är så vackert att det gör ont i ögonen.
Lägger upp en liten bild på det imorgon.

Idag började vi med ett nytt moment på skolan, matriella källor. Nu ska vi äntligen få se och känna på arkeologi på riktigt. Det ska bli superkul och jag är förväntansfull till vad den här delen av kursen kan ha att erbjuda. :)


För att svara på Emelies fråga
Jaaaa, det är inte världens roligaste väg.. Jag bestämde mig för att söka arkeologiutbildningen mest för att ha ett tredjehandsval (jag hade lärare och språkvetare som 1a och 2a). Så kom jag in på arkeologi, och bestämde mig väl mer eller mindre därifrån att jag ville pröva det. Visade sig vara riktigt kul!
När jag är färdigutbildad skulle jag ändå vilja undervisa, kanske i just arkeologi, eller historia, men även i engelska.

Nu är klockan snart 00.00 så jag frågar Elfrida här nu...
Vem är din all time favoritskådespelare? Manlig och kvinnlig.  

Ses igen om en vecka, kanske inte fullt lika sent då ;)
Kram, Ronja

(Här är ett par bilder från Högklint. Det är verkligen vackert, man måste nästan se det själv för att riktigt uppskatta hur vackert det är )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar