måndag 27 oktober 2014

Tentastress...

God afton mina damer och herrar. Nu är det måndag. Jag, Theresa och Elfrida sitter och har ångest över den vidriga tentan som ska skrivas tills på fredag. Det ska skrivas en vetenskaplig text på ett omfång om 15 000 tecken... *suck*... Förhoppningsvis blir jag klar under morgondagen... Har i och för sig tills på fredagkväll på mig att skriva, men vore najs att få det klart så fort som möjligt och kunna njuta av lite ledig tid för en gångs skull ;)

För på fredag kommer Lollo hit! En av mina närmsta vänner från gymnasiet. Fick en liten uppenbarelse härom dagen.. Att det är mer än fem år sedan jag började på gymnasiet. Och nu går jag på universitetet! Var nog bra med en liten break på två år innan jag började plugga igen..
Förhoppningsvis får jag en likadan uppenbarelse om fem år igen och kan se tillbaka på den här tiden med ett leende på läpparna.

Nu ska jag svara på Emelies fråga...
Ronja, jag spinner vidare på Theresa's fråga, vilken är bästa högtiden och varför?

Den bästa högtiden är nog valborg, men också julen...hmm svårt...
Jag gillar nog båda lika mycket. För det är kul på valborg, hänga med kompisar i Ekonomikumparken i Uppsala, kolla forsränningen och kanske förtära lite alkohol på någon random fest.
Julen har sin charm eftersom det är en mysig högtid med tända ljus och julgodis. Knäck är det bästa som finns! haha Men det mysigaste med julen är att vara med familjen. (trots att det kan bli lite infekterat ibland med min kära lillasyster) Nä, men vi brukar kunna vara sams under högtider ;)

Nu till min fråga till Elfrida:
Var är du som kittligast på kroppen?

ses om en vecka igen! 
kram Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar