fredag 17 oktober 2014

Vem sa pity party?

Hej pojkar och flickor! Vilken intressant dag det har varit.

Idag var en av de fåtal dagar då vi faktiskt fick sova ut. Lektionen skulle inte börja förrän 11.30, jäää tänker jag, jag får sova till 9-9.30!! Det hela slutade med att jag vaknade innan 7 av halsont och huvudvärk från helvetet. Blöh. Det blev inte bättre när jag väl bestämde mig för att kliva upp, för självklart slår jag min tå i sängbenet. Don't ask me how, 'cus I don't actually know.

Dagen blev sakta men säkert bättre. Huvudvärken försvann efter ett tag av sig själv och vips så var det dags för lektion! Såatteh, idag har jag förlorat min "artefaktoskuld". Jag har fått hålla i en fornlämning och tillsammans i gruppen ska vi då figurera ut vad det är för sorts artefakt. Vad den använts till, vilken tidsålder den tillhör osv... Så det var awesome!

Efter lektionen skulle vi (kalstenssystrarna) filma Emelies bestraffning (denna kommer ni få njuta av på söndag, so stay tuned). Vi bestämde att vi skulle vara hos vår kära Ronja, men eftersom hon bor en bit bort så tänkte vi ta min bil. Sagt och gjort, alla for tvärt hem till sig, jag skulle hämta bilen och de andra skulle göra nå tvära grejjor. När jag väl ska bege mig för att hämta upp de andra brudarna så startar inte biljäveln. Satansatansatan. Det visar sig att batteriet är helt tomt, såatteh... Förhoppningsvis funkar det om jag jumpstartar bilen med hjälp av min granne (note to self, fråga honom om detta) annars blir det inköp av nytt batteri, vilket är en utgift jag inte vill ha just nu...

Jag vill berätta lite om både gårdagen och förrgårdagen också... I förrgårkväll lekte jag och de andra i Gycklargillet med eld, and it was amazing! Sjukt taggad att få pröva igen. Det blev ganska sent med andra ord, så när jag skulle kliva upp igår för en astidig lektion (8.15 började lektionen närmare bestämt, då tänker ni; det är ju inte alls tidigt. MEN DET ÄR DET FÖR EN UNIVERSITETSSTUDENT. Jag ber er vänligt men bestämt att kolla in bilden som Elfrida lade upp i tisdags.) Huuursom så var jag värsta zombien när klockan ringde så jag råkade ligga i sängen till typ 6.50.

Vad jag ville komma till var iaf att senare under dagen så for jag till optikern. Det visar sig att jag är översynt, och har brytningsfel på båda ögonen. Detta resulterar i att det motverkar översyntheten så jag kan inte läsa på långt håll ändå, det har även gjort att jag har svårt att skifta fokus från t.ex. min platta till powerpointen på föreläsningar. Sen hjälper det ju inte heller att jag har ett ärr på gula fläcken i höger öga vilket gör att jag har en blindfläck där (This is not a pity party, it's more like; vem mer tycker synd om mig?!). Well glasögon it is then! Dom kommer nästa vecka förhoppningsvis.

Nu är ni säkert urless på att läsa om mitt liv så jag ska väl helt enkelt svara på Mayas fråga!

Om du skulle få välja en värld i en film/bok/serie att slungas in i på obestämd tid, vilken värld hade du valt?

Ett ord. Eller snarare ett namn. HARRY POTTER! Vem vill inte kunna trolla liksom? Halllååååå, duh, what a silly question ;) Fast å andra sidan så är det ju problemet med Voldemort, men jag får väl helt enkelt se till att jag överlever! :D

Oj, höll på att totalmissa frågan jag ska ställa till Emelie.
Blind och döv eller lam och stum?

Kyckligpasta here I come! (Nej jag är inte schizo, jag lagar mat)

Puss och kram mina små älsklingar, och missa inte inlägget på söndag!

Theresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar