måndag 20 oktober 2014

Typiskt måndagar...

Roligt när man vaknar och hör att det regnar "katter och hundar"... Då blir man glad och känner verkligen för att ta tag i den nya veckan.. ;) Va bara att dra på sig regnkappan och hoppa på cykeln och ta sig ner till campus och föreläsningen som började 8.15.. Peppar peppar så var det den sista föreläsningen i det här kursmomentet som började så här tidigt!! Spännande är det just nu när vi har börjat med vår första fallstudie. Min grupp blev tilldelade en sten. haha. Efter noga analysering av denna sten.. kom vi fram till att det är en slipsten från den så kallade stridsyxekulturen under stenåldern. Riktigt häftigt! Nu ska vi göra en liten powerpoint om den och redovisa det på torsdag. 

I fredags var det fullt hus hemma hos mig. Vi filmade Emelies bestraffning. (vi hade superkul när vi gjorde det) Jag gjorde en kladdkaka och bjöd alla brudarna på fika :) Sen gick jag med dem ner till Mejan och sen hem igen. Hade glömt hur skönt det faktiskt är att bara promenera. Så i helgen har jag vart ute och gått varje dag faktiskt. Är väl bra att vänja mig vid att gå.. kommer förmodligen inte kunna cykla när det blir is på vägarna.. Skulle va om jag köper nya däck till zebraexpressen med dubbar ;)  Har inget emot att gå, det är mysigt som sagt :) 

För att svara på emelies fråga
"Ronja, har du nån celebrity-crush, i så fall, vem och varför? Om inte, why the hell not?"

Min celebrity-crush är som säkert alla i min bekantskapskrets vet; Johnny Depp. Han är så mysig! Vacker, sexig, cool, snygg.. och typ alla positiva adjektiv ;) En riktig man! Han tänker på andra mer än sig själv, välgörenhetens idolbild.

och min fråga till Elfrida 
Vilken karaktär i Game of Thrones skulle du gifta dig med om du kunde?

(vår slipsten)


 Ses om en vecka igen
Kram, Ronja


klicka här om ni vill se varför katter är bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar