måndag 13 oktober 2014

tvättstuga + pdf = kärlek

Det har vart en lång vecka, mycket väntan och förväntan. Nytt moment i skolan, vet inte riktigt vad jag tycker om det ännu, lite skeptisk till vissa föreläsare, och pdferna vi har fått inscannade ska vi inte ens snacka om! Man kan ju säga att de som scannat in dessa dokument inte har vart de mest tekniska människorna...
I fredags kom min mamma och mormor hit, jag visade Visby på fredagen och på lördagen åkte vi till norra Gotland och Fårö. Naturen är helt fantastisk där uppe! Jag berättade för mormor och raukar och allt annat jag lärt mig om Gotland sen jag flyttade hit. Det hon tyckte var coolast med hela resan var stenmurarna på Fårö, hon blev som förtrollad av dem. "Tänk så stark man ska vart när man byggde en sån mur, och vilket jobb!"- mormor Eivor.
Vi hade riktig tur med vädret i lördags, kändes nästan som sommar igen. :) Söndagen bjöd tyvärr inte på lika underbart väder.. regn... hela dagen... Vi uträttade lite ärenden då istället för att traska omkring mer innanför muren, men vi hade det rätt mysigt ändå, och jag fick en brödrost ;)
 Det var riktigt mysigt att ha dem här, även fast det inte var så länge sedan jag träffade dem. Eftersom jag är bortskämd med att haft min bil hemma har jag kunnat hälsa på mormor när som helst. Nu kommer jag inte sitta hemma hos henne och läsa hemmets veckotidning och dricka kaffe på ett tag. Därför kändes det så roligt att hon ville komma och hälsa på mig. <3

Jag har börjat spåna på vad jag ska klä ut mig till på halloween, vita linser och svart luva, nog med ledtrådar. ;) Kommer upp en bild på min outfit när halloween är över. It will be awesome.

Tvätten är ren nu och lakanen är i tumlaren som snart är klar, nu ropar plugget på mig.. Kan inte sitta här och skriva länge till hur kul det än är.. -.-'

Men jag ska väl ta och svara på Theresas fråga från i fredags. (Eftersom Emelie glömde skriva i lördags...haha)
"Pest eller kolera. Slicka på en döskalle eller äta maskpaj? ;) Nu tänker jag på en riktig döskalle, just tagen ur jorden, vs en matpaj, med levande maskar."
  Jag skulle välja att slicka på en dödskalle. Förhoppningsvis har den legat i marken så länge att den nog bara skulle smaka jord. Är inte så mycket för maskar, men fanns det inget annat att äta på jorden kvar än maskar skulle jag väl slänga ner dem i en paj och mumsa i mig dem. Men i detta fallet väljer jag dödskallen.

Elfrida!
Åka pulka ner för hästbacken eller bada näck i havet i december? (teoretiskt sett, aldrig praktiskt!       ...eller?  )


Ses om en vecka.
Kram, Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar