lördag 25 oktober 2014

Jag är nog den enda människan i världen som inte gillar helg.

Du är ett massivt företag, förmodligen det dominerande på marknaden.
Du har en onlinebutik där folk kan köpa digitala produkter och ladda ner digitala produkter man redan köpt och kanske behövt installera om.
Så plötsligt en fredag eftermiddag slutar onlinebutiken fungera, inte bara slutar den fungera men den orsakar att hela systemet som används till att besöka onlinebutiken hänger sig.
Som en desperat oteknisk 22-åring gör jag allt för att få det att fungera igen, men nada. Jag går så långt att jag återställer hela systemet till fabriksinställningarna, jag förlorar ALL sparad data.
NU måste det ju ändå fungera tänker jag, men icke.
När jag börjar höra mig för med andra som brukar ditt system och din onlinebutik visar det sig att de har samma problem.
HUR SVÅRT ÄR DET DÅ ATT SÄTTA UT "WE'RE EXPERIENCING ISSUES, SORREH BREH" på hemsidan? Så jag som desperat oteknisk 22-åring slipper installera om hela mitt system och förlora all min data...

Idag spyr jag på Playstation och undrar varför jag inte köpte en Xbox istället. Men så minns jag att flera av mina favoritspel inte finns tillgängliga för Xbox. (THE LAST OF US).

Oh well, nu är det som det är och jag ska snart på middag med min härliga studiegrupp hemma hos Viktor - jag har hört rykten om Dijonkyckling, sååå gott! Det ska bli sjukt trevlig och det mina vänner är inte en förhoppning, det är en order ;)

Jag är nog den enda människan i världen som inte gillar helg.

Theresa's fråga löd: Vad ser du mest fram emot till jul, och Varför?

Det är säkert jätte cheesy men jag ser verkligen fram emot att få åka hem till mamma och mysa med henne, göra lite julgodis, spela bingolotto den 23:e inte vinna ett jota - men vara jättenära. Och sedan bara vara på julafton, midnattsmässa med härliga julpsalmer och sånger. Sätta upp och pynta julgranen (Ja vi kör på plast hemma hos oss). Helt enkelt för att det är så sjukt stämningsfullt och myyyyysigt med tusen tända juleljus och julskinkan i ugnen och och och och och. Jag älskar julen :3

Ronja, jag spinner vidare på Theresa's fråga, vilken är bästa högtiden och varför?

Het komt allemaal goed <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar