lördag 18 oktober 2014

Het komt allemaal goed.

Ni vet sådana dagar när man har en massa måsten och varken vill eller orkar?
Jag hade en sån dag idag, inte nog med att jag vaknade 5.50 en lördagmorgon så hade jag dessutom typ en biljon saker att göra. Saker som egentligen är självklara men som jag inte riktigt har fått rutin på, tvätten och disken osv.
Men som de säger i Holland Het komt allemaal goed. Vilket kort och gott betyder allt blir bra.
Jag anser att man måste få ha dagar när man liksom kvaddar också, bara men ser till att ta sig upp igen och att det inte blir en vana att man skapar sig ursäkter när man inte behöver dem.
I vilket fall har jag fått två maskiner tvättade och hängda, hade blivit en tredje tvätt om inte torktumlaren varit trasig - överhettad - men det känns fruktansvärt bra att bara skjutit oviljan åt sidan och bara gjort ändå, för inte fasiken blir man gladare av att bara låta tvätten ligga.

Klockan är nu halv elva och jag har just lagt på efter ett långt samtal med en av mina holländska vänner, det är så upplyftande att få prata med vänner och skratta när man har gråa dagar, och mina kalkstenssystrar kan verkligen konsten att vara upplyftande, ni föräldrar som läser detta kan helt klart vara stolta över att ni uppfostrat så fina döttrar :)

Theresa frågade mig döv och blind eller lam och stum, jag skulle välja blind och döv - även om man varken kan se eller höra finns det ju sätt att kommunicera, man kan fortfarande göra saker, uppleva saker. Att inte kunna röra på mig känns som mardröm, att aldrig mer kunna dansa, aldrig mer kunna sitta på hästryggen, aldrig så mycket som ens ta en promenad och därtill inte kunna prata, känns inte som ett alternativ. Jag är tacksam över att att kunna se, höra, tala och röra mig, så tacksam.

Ronja, har du nån celebrity-crush, i så fall, vem och varför? Om inte, why the hell not?

I morgon är vi några stycken som ska till Roma för en arkeologi-dag, det ska bli superkul.
Kom ihåg vänner, het komt allemaal goed!

DESSUTOM SKA BESTRAFFNINGSVIDEON UPP I MORGON, den kommer delvis att vara på engelska eftersom typ 80% av min vänskapskrets inte pratar svenska.
So you better remember to check back with us then!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar