tisdag 14 oktober 2014

I have never been so wrong in all my life


Bilden talar klarspråk: att ha föreläsning vid åtta ÄR inte att föredra, någonting man blir kvitt på universitetet. Vi garvade (men ville nog egentligen gråta) gott till denna bild innan föreläsningen igår. Eftersom den är så jävla verklighetstrogen, spot on! 

Nåväl, idag började vi i alla fall inte vid åtta utan vid tio med en föreläsning om experimentell arkeologi. Arkeologi är verkligen ett ämne som involverar så otroligt många typer av metoder, vetenskaper och begrepp. Rätt ballt att ett pucko som jag får chansen att "bli en i gänget". Älskar utbildningen så långt, men visst, vissa dagar vill man bara dra täcket över huvudet och somna om. För att studera på universitetet är ingen dans på rosor, hur intressant det än är. Man har bara SÅ mycket energi. Hjärnkramp (som Ronja brukar säga) är ett vanligt inslag i vardagen, efter femtusensjuttioåtta PDF:er och föreläsningar om etnoarkeologi, analogi, uråldriga samhällen och skrift. OCH SÅ VIDARE! 

Jag vet inte om ni någonsin vaknat och liksom varit på riktigt förbannade för att ni måste stiga upp, men idag var verkligen en sådan dag. Efter föreläsningen följde jag med bästaste Ronja hem. Hon bjöd på lunch och snack. Sedan drog vi hem till mig där tvätt och plugg (men mest skitsnack, as usual) stod på schemat. Jag bjöd på middag. Ronja ä fan bäääst! Bara så ni vet. 

Nu sitter jag här och mår skitasailla efter middagen, som jag drog i mig alldeles för fort, så jag rundar av här genom att svara på Ronjas fråga: åka pulka nedför hästbacken eller bada näck i havet december? 

Eftersom jag inte ens kan se mig själv utföra bucket challenge utan att typ dö har jag svårt att föreställa mig själv i havet. I december. No thank you, jag drar på mig en hjälm, armskydd och benskydd och tar en tur nedför hästbacken. På en fucking stjärtlapp om det är så, för mig får man inte ner i havet en iskall decemberdag (mutor kan dock förändra saken, om de överstiger en prislapp på 1 miljon. I valutan dollar)! 

Min fråga till Louise: 
En lunchdate med Gunilla från Svenska Hollywoodfruar eller en riktig jävla uppläxning av Gordon Ramsay? OM du mot all förmodan inte skulle veta vem Gunilla i SHF är, YouTube it... ;) 

Kram på er allihop och ta hand om er! 

Elfrida 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar