onsdag 8 oktober 2014

Ledsen/glad

Måste bara börja med att skriva att det Elfrida skrev igår, klockrent. Jag håller med så mycket och tycker att det är så sjukt att SD har blivit en så stor del av Sverige. Jag blir ledsen och jag skäms, HATAR rasism. Och som Elfrida skrev, vi måste bara sitta här och se på, och det är hemskt. 

MEN okej, nu ska vi vara lite glada!!! Ska försöka komma på lite grejer som gör mig gladast just nu: min mamma kommer och hälsar på snart, trivs superbra här i Visby och med utbildningen, har träffat många nya fina kompisar som verkligen bryr sig, har träffat en fin kille, och kanske ska hem och träffa min vänner och min familj i slutet av månaden! Det finns saker att vara glad över och på något sätt måste man koncentrera sig på det positiva, även om det är väldigt svårt ibland. 

Det har inte hänt så mycket denna vecka än så länge, vi har det ganska lugnt i skolan just nu, föreläsningar och en del läsning hemma. Har faktiskt varit en bra början på denna vecka och hoppas på att den bara blir bättre :))

Hmm, då kommer vi till denna svåra fråga, mitt lyckligaste minne. Det är supersvårt att välja ut endast ett, så jag bjuder på ett av mina lyckliga minnen, för kan inte komma på mitt allra lyckligaste just nu, det kräver lite betänketid (hoppas att det är okej Elfrida, du ställer så svåra frågor hehe) Just nu är det enda jag kan tänka på när jag, mamma och pappa kommer ut med bilen från båten här på Gotland. Det är fint väder, vi lyssnar högt på AC/DC och jag bara inser att nu ska jag bo här. Och sen hela grejen med att se lägenheten för första gången, och flytta in alla mina grejer. Då kan jag ärligt säga att jag var riktigt jävla glad, att komma bort från Huddinge och bo ensam, ta hand om mitt eget liv. Tror fan att det är det bästa beslutet jag har tagit på länge, känns så jävla bra!!!

Sååå, nu en fråga till lilla Maya, vad tycker du om att SD fick 13% av rösterna i riksdagsvalet?

Tänkte bjuda på lite bilder här från Gotland, hoppas det gillas! Ni får ha det superbra och vi ses igen nästa onsdag, puuuuusssss

Jag förra veckan när jag var superpartysugen (inte hihi)

Visby bjöd på lite kärlek i måndags!

Jag och bästis när hon var här och vi klädde ut oss till dudes (inte jätteverkligt, jag vet)

Visbydagen i lördags bjöd på lite tivoli!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar